mE:: mYsELf::mInE

My photo
KoTa bHaru,BaNdAr sRi dAmAnSaRa, KL (Sngor),Kelantan, Malaysia

Friday, February 20, 2009

mAjlIS mAkaN mALaM...

Semalam 20 feb 2009 merupakan majlis makan malam bagi kelab bacelor pendidikan bimbingan dan kaunseling di mana dalam bi nyer, bachelor of education in guidance n counseling..
ni la 1st dinner yang aku n rkan2 terdekat lngsung x amek tahu nk paki baju ape, kasut ape n clutch ape....sume pakai hentam je paki y mn ada...

pada mulanya aku nk paki jubah hitam yang kakak aku belikan dr yaman tp x smpat nk g amek kt tailor coz 2 hr lpas aku hntr u potong kelabuhan jubah tsebut...al maklum la, aku ni bkn ckp tinggi sgt pon...( ksedaran thp mlampau...kekeke)...da la high heel ntah ke mana...sume aku da hntr umah tym ct hr 2...beg dinner y ada plak kaler gold n aku lngsung x da prasaan nk gn beg 2 coz aku ingt nk gn u dinner kolej nnt kt hotel pan pasific.... soooooooooo....nk djadikan kisah, pepgi smlm aku ajakla atan hntr aku kt um u jmpa my sis.. aku g ke sn bkn smata2 nk bg dwet je kt die tp nk amek baju y aku suh dia amekkan tym cuti smngu hr 2 ( aku x leh blk ct smngu 2..isk2). maka, demikian al kisahnya...aku pon paki la baju raya aku thn lpas....

tibalah ptg y dnntikan...majlis stat kul 8.30 mlm... aku n d geng, cam biasa la, x nak nek bus upm n tmpang kete si kacak, atan aka nm sbnarnya iskandar shah....oleh krn nek kete, of course la kt2 ni pg lg lmbt dr sume...kul 6.30 aku da g blk fizzah u make up n siap mn2 y ptt...b4 kua blk aku 2 br la aku sdar aku x plh lg ksut n beg dinner....haishhhhh....aku, apa lag, kelam kelibut la dbuatnya...tym nk kua 2 tb2 dell dtg n bg beg dia coz dia x g dinner kali ni coz blk umah dia kt kajang...tym 2 ht aku ni lega thap cipan n berbunga2 la sb beg dia cantik, ada manik2 lgggg..hehehe...
kasut plak, aku bkk la loker aku n pnjat bhgian atas...lpas bkk kotak 1 by 1, tb2 aku tjumpa la kasut aku yang ntah bla aku blnya n seingat aku x penah dpakai lag...apa lagi, aku smbar je la kotak 2 n pegi ke blk fizzah dengan kotak kasut ditgn...kehkehkeh...





































sampai je bl
k fizzah, ktorang pon mula la make up..mn2 kaler y cantik kami letak je kt mata ni...bl siap je, msing2 tkejut coz muka nmpak cam hantu opera mn ntah...kikiki...nmpak sgt kami ni hentam je tym make up....oppsss, lupa nk cite pasal foundation....tym kt blk fizzah 2, rumate dia, ida d cute ada...bl dia th kami nk stat make up, dia offer kan la foundation 2 u ktorang... pd mlnya x nak paki coz, ye la....1st nk paki mst mcm2 prsaan tmbul...tkt nek jrawat la, ape la...lgpon make up sblm ni aku x penah paki foundation2 ni....
pas je aku paki...aku tkejut beruk coz tgk mk aku pucat...nk pndang cermin pon tkt..aku siap tnya lg ida nape jd camni..da la tym 2 maghrib...lg la serammmm....tkt2 mk org len kt cermin 2...hahaha..klakar gleee...pas2 ida pon xplain la y foundation mmg cam2....moral of d story, if nk try bnda2 br ni, make sure ada orang len ngan anda. kalu x if ada rs pelik ke apa mst kt ingt bnda 2 rosak o kt ni da jd "org len"...hekhek...( aku pnakut sgt kot...heeeeeee)



okey, kt smbung lg...tym ngah syok2 make up n sume da settle, atan pon msj fizzah ckp dia da tngu..aku cpt2 je kemas brg make up n campak dlm beg n aku lupe kejap y kain aku blm paki...hahahah...kalu la aku x diingatkan fizzah, aku rs aku kua g tmtp parking ngan dress n btudung la jwbye.....confirm atan n bbdak kt dpan 2 tkua bijik mata...haishhh...

dl 20 min kami pon smpi la kt mjlis 2....kt stat kul 8.30 tp ms kami sampai 2 da 8.50..ehmm..biasa la jnji melayu....

bl stat je mjlis 2, aku n d geng cam biasa la...ml mnguap, ml pgg pert n y pnting ml kua masuk tndas...haha...bln pe, nk hlng kan tensen n cek kot2 mknn kt lua 2 da siap ke blm.....haha....
n..its my turn 2 go to d tolet...y pgi tolet tym 2 ialah aku, jali, k.dyhar, atan n faezah...b4 g tolet, ktorang snggah la kt bhgian buffet ( buffet kt lua dwan)..ckp pnya ckp, kami pon bgurau la kt kakak y jg mknn 2 kt nk mkn..bila dia ckp je blhhhhh...dengan mk x malu nye kami amek pnggan, mangkuk n pape y ada ats meja 2 n mkn...kahkahkah...da la unit protokol kt lua 2 ada...( dorang x brani tgur coz ktorang kn senior...kikiki)...tym 2 jgk ada speech dr tetamu khormat, tan sri pe ntah.....

menu kami mlm 2, dgg kmbng bakar ngan black pepper sauce, laksa penng, sate, nasi impt, nasi beriani, rendang, ayam pdas, abc, puding caramel, karipap, buah tmbikai n oren n sirap...hehhehe...kami dengan bangganya mnjdi seorang tester mknn yang profesional coz kami x amek mknn ckit2 cam food tester kt lua 2..hahah...sume mknn kami amek byk2 n mlantak la kami kt koridor...dengan baju n makeup y cun tp prangai masg2 da undercontrl bl jmpa mknn...hahha.....tp beshhh mkn cam ni...nnt korang cb la ek....



nxt, lepas sume da knyangg n muke pon pnat je coz mkn cpt2, kami sume pon teringin la nk msuk ke dwan ( nk brehat coz pnat mkn byk)...b4 aku msuk, snggah kjap kt tolet n jmpa la my jr, mimi n nmpak plak dia bwk clutch...n dengan lagak sorang yang da cam rapt gile aku mtk la gincu dia...haha....bengom btl tym 2....kalu cite kt orang mst sume x caya ni la AKU....haha...pas paki n da make sure sume da ok, aku pon masuk ikt bdk2 ni dengan slambe bdaknyer....

pas abes sume ucapan, tb la waktu mkn....tym ni ktorang da x berebut2 da ngan bdak2 len coz pert kn da knyang cma menyibuk kt bhgian abc n pding karamel je..kekeke....

walaupun dinner ni x besh sgt bg aku tp ada memorinye d mn kami mnjadi sorang food tester yang tbek dlm course kami...keke....mjlis tmt pkul 11 lbh n cite kami pd mlm 2 blm tmt lagi n akan bsambung coz walaupun dkt kul 12 tp MALAM MASIH MUDAAAAAAAAAA....kekeke


* nnt aku upload pic yang diamek oleh nana (y nk ke tolet) tym ktorng ngah mlantak..kehkeh

No comments: